donderdag 16 maart 2017

Blaffen veel groter probleem dan bijten

  • Bijtende honden blaffen niet, zegt het spreekwoord maar Ben doet beide.  De eerste weken was er weinig aanleiding tot blaffen en kon ik het afstoppen met een vermaning maar nu er meer recreanten rondlopen, springt hij om de haverklap in de blafstand. Hoort hij andere honden dan gaat hij na een tijdje van blaffen over in huilen. Hij blaft trouwens anders dan  mijn Schapendoezen, namelijk aan één stuk door terwijl die van mij blaf voor blaf produceerden, dus met een pauze ertussen en veel harder dan Ben.


2 opmerkingen:

Saskia zei

Blaffen kan Ben inderdaad als de beste. Als Ben samen met Ober ging wandelen, hoorden we Ben al van verre aankomen. Gezien alle andere positieve veranderingen die u al met Ben heeft bereikt, ben ik er van overtuigd dat het u ook gaat lukken Ben minder te laten blaffen.

Vriendelijke groeten en een Poot van Ober 🐶.

Tsjeard Aidoo zei

Laten ophouden is het probleem niet, ik roep gewoon hou op en als hij dan niet ophoudt, snouw ik: Nu!
Het nadeel van stilte is dat je elk geluid hoort en het probleem is dan ook dat er om de vijf minuten wel iets klinkt waarop Ben reageert en als je een machtswoord te vaak gebruikt, verliest het zijn kracht