maandag 6 maart 2017

Ben begint los te komen

Tot nog toe liet Ben zich niet verleiden tot trekspel maar liet het bij dom happen in de speeltjes die ik hem voorhield en het ophalen ervan als ik ze wegwierp maar nu bleef hij het dan eindelijk vasthouden als ik het greep en eraan te trekken onder veel gegrom. Hij is wel erg ruw met zijn bek en zeker nogal onervaren hiermee want mijn vingers raakten nogal eens beschadigd tussen zijn tanden bij het verhappen.
Verder begint hij al een aantal seconden het "los volgen aan de voet" vol te houden en kan ik hem ook al met succes bevelen te stoppen met blaffen.
Voor de zekerheid lijn ik hem aan als ik mensen zonder hond aan zie komen want hij gaat nogal tekeer tegen hen.
Dat deed ik vanmiddag ook toen er iemand met een kleine hond aankwam, maar ik had helaas te laat in de gaten dat ik op glibberige grond stond zodat Ben me subiet van de sokken trok toen hij het hondje zag en me een modderbad bezorgde.

Geen opmerkingen: