zondag 5 maart 2017

Ben lijdt aan paedofobie


Vanochtend kwam ons een holler met hond tegemoet waar Ben tegen tekeer ging maar wel bij uit de buurt bleef omdat de hond met gelijke munt betaalde. Terwijl ik met zijn baas praatte probeerde zijn hond vriendschappelijke betrekkingen aan te gaan maar Ben gaf niet thuis. Na een tijdje zag ik de holler weer terugkeren en ik besloot Ben aan te lijnen om te zien hoe hij deed. Nu reageerde hij veel agressiever en de andere hond van de weeromstuit ook. Ben probeerde de hond zelfs te bijten toen die te dichtbij kwam. Zijn eigenaar vond dat ik Ben beter los kon laten, waar ik het roerend mee eens was. Toen lijnde hij zíjn hond aan omdat er een fietser aankwam want dat was zijn probleem.
Vanmiddag  kwamen we voor het eerst kinderen tegen. Ben zag ze al uit de verte en ging helemaal door het lint. Hij verviel in een razernij waar ik geen vat op kreeg. Reageerde nergens meer op. Tegen honden doet hij dat ook maar daar is de oplossing dus hem gewoon loslaten, wat me bij kinderen geen goed idee lijkt.
Nu ligt hij bij te komen op de bank.

Geen opmerkingen: