dinsdag 13 oktober 2015

Thaïle, het zusje van Baldr, en haar levensloop


Thaïle, het zusje van Baldr, 3 weken voordat ze 13 wordt.Ze is vernoemd naar een personage uit A handfull of man, van Dave Duncan: een meisje dat een heel gelukkige kindertijd had, maar op haar 14e geroofd wordt, heel veel ellende meemaakt maar tenslotte een heel gelukkig leven leidt en uiteindelijk godin wordt. Gek genoeg kun je van Thailes levensloop hetzelfde zeggen.
Thaïle had ik na 9 weken aan een buurvrouw gegeven met de afspraak dat ik bij geschiktheid zou fokken met haar, maar ze werd toen ze 5 maanden was gestolen door haar ex, een woonwagenbewoner. Die verkocht haar in een cafe en na nog een paar wisselingen kwam ze toen ze zeven maanden was bij een oud vrouwtje terecht in een dorpje op een kilometer of 5 van mij verwijderd. Ze was inmiddels zo sterk vermagerd dat men dacht dat ze een Maltezer Leeuwtje was.
Stom toevallig woonde de fokster van Thaïles moeder daar. Die herkende er een Schapendoes in en waarschuwde de rasvereniging. Die zagen aan de chip dat ze door mij gefokt was, maar in plaats van mij te waarschuwen, benaderden ze een Duitse Fokker, die haar wel wilde hebben. Daarna pas werd ik geïnformeerd, althans ze vroegen mij of ik de stamboom bezat omdat ze in Duitsland gevonden was en of ik die aan de Duitser wilde geven. Toen ik toestemde onder voorwaarde dat hij die met Thaïle moest komen halen, kwam de aap uit de mouw en bleek dat hij haar nog moest halen en omdat ze vlakbij zat geen bezwaar had op de terugweg bij mij de papieren te komen halen.
Ik liet hem toen naar het archief komen en sprak met een paar sterke archiefmedewerkers af dat we de hond zouden afpakken en de Duitser de deur uitschoppen.
De Duitser bleek echter een heel integere man die bijna evenveel als ik van het ras wist. Waarop ik besloot dat Thaïle bij hem het beste af was.
Thaïle knapte zienderogen op maar de echtgenote van de Duitser knapte af, waarop een scheiding volgde en Thaïle uiteindelijk bij een andere Fokster terecht kwam. Waar ze 1 nest zonder problemen wierp maar waar haar tweede nest na de geboorte stierf op eentje na.
Nu gaat het goed met haar al begint ze net als haar moeder te dementeren na een licht herseninfarct.

Geen opmerkingen: