zaterdag 5 januari 2013

Teun helemaal terug van geestelijk weggeweest

Het hele afgelopen jaar verzonken geweest in haar eigen wereldje, maar nu staat ze ineens weer naast mijn stoel aandacht te vragen. Echt geweldig om ineens weer contact te krijgen met een hond die je wat dat betreft al had afgeschreven. Ze bewees gisteren ook weer eens mijn stelling dat hoogbejaarde Schapendoezen misschien slechter zien en horen maar daarentegen wel scherper gaan ruiken. Er zit al een tijd een zwerfkat in mijn tuin vanwege mijn muizenkolonie. Daarom had ik gisteren een bakje kattevoer  gekocht en om te voorkomen dat mijn honden het opvraten in een hoekje van de tuin verstopt onder een tuinmeubel waar die kat wel maar mijn honden niet bij konden komen dacht ik. Toen ik Teun echter een tijdje later de tuin in liet, liep ze direct linea recta ernaartoe en kroop op haar buik eronder om het te pakken te krijgen, terwijl Baldr het helemaal niet  in de gaten had.
Ze verzint ook ineens weer nieuwe dingen. Zo heb ik een grote waterbak van een meter doorsnee in de tuin voor de vogels waar ze al tien jaar netjes omheen loopt maar vanochtend ineens middenin stond.

Geen opmerkingen: