dinsdag 15 januari 2013

Baldr jaloers

Schapendoezen zijn heel aanhankelijke honden en des te meer je er hebt des te moeilijker ze allemaal even veel aandacht te geven. Eigenlijk zou je niet meer dan één Schapendoes tegelijk moeten hebben, maar als je zelf je volgende hond wil fokken, heb je er toch al snel meer dan eentje.
Ben ik blij dat ik eindelijk weer de aandacht van Teuntje krijg, gaat Baldr ineens dwarsliggen. Hij kan gewoon niet hebben dat ik Teuntje extra vertroetel en gaat dan proberen zich ertussen te wringen. Ik stuur hem dan even naar zijn mand, maar vandaag had hij iets nieuws bedacht. Hij ging ineens mank lopen. Ik uitvoerig zoeken waarom maar kon niets vinden. Toen ik met hem naar buiten ging en hij de sneeuw ontdekte was er ineens geen sprake meer van kreupelheid.
Volgens mij deed hij blijkbaar alsof om meer aandacht te krijgen.

Geen opmerkingen: