vrijdag 7 maart 2008

Verstand of hart laten spreken

Yoda is exact de hond die ik wou hebben, al komt Baldr er dichtbij.
Hij is een combinatie van zijn vader en grootvader met ook nog iets van zijn moeder erbij.
Een hond die je maar éénmaal in je leven tegenkomt.
Hij kan uren lang liggen wachten terwijl ik wat anders doe en explodeert van vreugde zodra hij merkt dat hij aan de beurt is.
Hij blijft dan ook net zolang bezig als ik wil, terwijl Baldr er al gauw de brui aangeeft,
Welke keus mijn hart me ingeeft is dus wel duidelijk.
Maar mijn verstand zegt me dat Yoda beter af is bij iemand die alle aandacht aan hem kan besteden, terwijl mijn hart ook weer kiest voor het nieuwe teefje, terwijl mijn verstand zegt dat ik daar de komende jaren al helemaal geen tijd voor kan vrijmaken.
Het beste wat dat betreft zou nog zijn: wachten tot Teuntje dood is, want die kan geen andere teven om zich heen dulden, en hoe ze op een welpje reageren zal is ook nog maar afwachten.

Geen opmerkingen: