zondag 23 april 2017

Ben geslaagd voor de padvindproef

(niet ik maar mijn hond dus).
Vanaf mijn eerste Does ging ik altijd in het wildweg wandelen zonder acht te slaan op de route omdat ik wist dat ik alleen maar mijn schapendoes hoefde te volgen om weer terug bij het vertrekpunt te komen.
Uiteraard moet je hond hiervoor los voor je uit lopen, wat in Bens geval nogal problematisch is vanwege zijn aanvalsdrift. Dankzij het weer durfde ik het echter vandaag aan met Ben los in het bos te gaan. We beklommen één van de hoogste bergen van Nederland en na bijgekomen te zijn van de klim nam ik de proef op de som. Tot mijn teleurstelling liep hij de berg af in een richting die haaks stond op de richting waaruit we kwamen en voerde hij me langs wegen die ik nog nooit betreden had maar wonder boven wonder bevonden we ons ineens weer op voor mij bekend terrein en nu ik het op de kaart nakijk, blijkt hij ook nog de kortste weg genomen te hebben. Heen had ik namelijk een fikse omweg genomen.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Dat is mooi Ben lijkt mij een slimme hond misschien een keer samen wandelen met mijn hond ik denk dat dat wel goed gaat we kunnen het in elk geval proberen misschien zou Ben dan ook leren niet andere honden te bijten ik heb een wolfshond die geen vlieg kwaad doet maar door zijn bloedlijn behoorlijk sterk is en groter en de meeste honden en zeker groter dan een Does dat kan voor Ben al rede zijn niet aan te vallen lijkt mij.

Saskia zei

Applaus voor Ben!

Unknown zei

Wat een mooie ervaring.

Tsjeard Aidoo zei

Bedankt voor je aanbod maar Ben blijkt dus honden te bijten die zich niet agressief naar hem toe tonen. Heb al een paar maal met loslopende honden meegemaakt dat hij ze, nadat ze elkander al kwispelend besnuffeld hebben, plotsklaps bijt en dan weghold.
Hij is ook niet " bang" voor grote honden maar valt die juist aan, waarschijnlijk uit angst. Hij heeft met nog met de Rottweiler van de buren gevochten, een agressief beest dat pasgeleden nog de Tibetaanse Terriër van mijn andere buurman halfdood beet. Maar tegen Ben legde hij het toch af.