maandag 3 april 2017

Ben bijt soortgenote

Als ik honden zie naderen die een stuk kleiner zijn dan Ben lijn ik hem veiligheidshalve aan, maar toen ik een Schapendoesteefje aan zag komen, liet ik dat na omdat ik meende me te herinneren dat hij soortgenoten herkende en er anders op reageerde dan op andere rassen. Aangezien mijn eigen Schapendoezen hetzelfde deden, verwachtte ik ook niets anders. De eigenaren van het teefje deelden deze ervaring. Nu was het wel de kleinste maat teef en al acht jaar dus misschien herkende Ben haar daarom niet maar hij stoof op haar af en toen ze voor hem wegvluchtte beet hij haar in haar achterste. Waarop ze zich omdraaide en met een snauw haar tanden toondde. Daarna heb ik nog een tijdje staan praten met haar eigenaren terwijl Ben op een paar meter afstand tegen haar bleef staan blaffen en zij hem geheel negeerde.
Een andere eigenaardigheid van Ben is dat hij niet van water kan afblijven. Nu doken mijn eigen Doezen ook altijd in elk water dat we tegen kwamen maar Ben blijft er ook steeds van drinken. Hij kan geen regenplasje passeren zonder er aan te likken en thuis staat hij zelfs begerig te loeren naar het water in de toiletpot. Alleen het water in zijn drinkbak negeert hij totaal. Ik vul het elke dag tevergeefs met vers water. Uit het vogelbadje in de tuin, dat ik vul met regenwater, drinkt hij wel dus waarschijnlijk deugt het leidingwater hier niet.

10 opmerkingen:

Unknown zei

Waarom Muilkorf je hem niet als het al bij je bekend is dat hij bijt of laat Ben Inslapen het is erg onverandwoord om zn hond te laten los lopen een muilkorf is op zijn minst gepast

Tsjeard Aidoo zei

Ik heb hem juist genomen omdat hij mensen die op me afkomen, zal bijten zodra ik hem losla. Dat kan van pas komen. Een muilkorf daarbij beslist niet.

Unknown zei

Maar is dat niet bij de wet verboden om een hond als wapen te gebruiken na mijn weten mag alleen een agent of militair en dat onder speciale omstandigheden een hond als wapen gebruiken?
Maar ik denk ook puur in het belang van Ben want stel je stuurt hem op iemand af om te bijten wat gaat er dan gebeuren bij Ben ik bedoel jij word waarschijnlijk gestraft en komt er misschien met een boete van af maar Ben word waarschijnlijk dan afgemaakt.
Dat doen ze ook bij Pitbulls die bijten.
Maar een andere vraag buiten dat om waarom zou je een hond als wapen gebruiken je hebt lijkt mij vast niet veel vijanden die je wat aan willen doen.

Unknown zei

Oke maar als ik vragen mag waarom zou jij je moeten verdedigen de camping waar u woont of verblijft ziet er schitterend uit en lijkt mij juist een veilige plek.
En u lijkt mij niet een persoon dat vijanden heeft

Tsjeard Aidoo zei

Klopt. Het is verboden je hond tegen iemand op te hitsen. Het mooie van Ben is juist dat hij andersom werkt. Hij valt mensen aan tenzij ik hem afstop. Dat ik hem moet loslaten om mezelf te verweren als ik me bedreigd voel en dat hij dan aanvalt, kan mij noch de hond verweten worden.

Tsjeard Aidoo zei

Je moet je verdedigen als je bedreigd wordt. Waarom je bedreigd wordt weet je pas wanneer daar sprake van is.

Unknown zei

Oke daar ben ik het met je mee eens.
Maar mijn ervaring zelf is dat als je een hond bij je hebt je juist minder snel bedreigt of aangevallen word eigenlijk zelfs niet.
Dit kan ook zijn omdat ik zelf een wolfshond heb en 1.80 ben dus als mensen mij met mijn hond zien dan denken ze wel een paar keer na voor ze mij iets willen doen.

Tsjeard Aidoo zei

Ik laat hem ook niet op een camping uit maar loop er uren lang mee in het bos waar je nu nog niemand tegen kom. Omdat ik wil gaan reizen met hem

Unknown zei

Dan kan ik je Zweden aanraden daar ben je vrij om rond te trekken en kom je geen mens tegen in de bossen die zijn daar zo uit gestrekt ga ik ook altijd met mijn hond naar toe een maat van mij heeft daar een flink stuk grond met een huis in Jongkoping. Ik weet niet als ik het goed schrijf.
Maar daar kun je onbeperkt lopen zonder ook maar 1 mens te zien.

Unknown zei

Hoi Tjeerd heb je eens zin om met mij en jou hond samen te gaan lopen eens kijken hoe dat gaat