woensdag 26 december 2018

De parken uit, de lanen in

Erg pech met het weer gehad vandaag. Het lokte een menigte kleuters de parken in en aangezien Ben op kinderen jaagt, voelde ik me daar bijzonder onprettig bij. Eerst liet ik hem nog los op het overzichtelijkste stuk van het recreatiegebied maar toen Ben bijna een peuter van amper drie turven hoog te pakken kreeg die ik over het hoofd gezien had omdat hij daar in zijn eentje liep, hield ik het voor gezien en sloeg ik de lanen maar in.
Op autowegen wandelt het sowieso veiliger met Ben los. Op de fiets is dat helemaal ideaal met Ben want hij is er dol op. Ben bezit de echte winnaarsmentaliteit en probeert me er werkelijk uit te hollen. Zolang hij zo uitvalt naar honden durf ik het echter nog niet aan met hem aangelijnd door de straten te fietsen dus dat doen we nog niet zo vaak.

Geen opmerkingen: