maandag 28 januari 2008

Instinct is hulpmiddel, geen oplossing

Vandaag kon ik Yoda al een uur lang buiten aan de lijn uitlaten, zonder problemen.
Daarna heb ik beide reuen een bot gegeven en nu liggen ze gebroederlijk naast elkaar te kluiven,
tot de kluiven opzijn en Baldr Yoda weer wil aanvliegen.
Maar daar steek ik een stokje voor gezien de geestestoestand van Yoda.
Als die gaat vechten is het op leven en dood en daar zijn beide reuen me te kostbaar voor.
Ook Teun moet van mij bij hem uit de buurt blijven omdat ze met haar geblaf Baldr ophitst.
Beide honden tonen hun jaloezie nadrukkelijk.
Teun door overal in de weg te gaan zitten en te weigeren opzij te gaan, Baldr door allerlei dingen van het aanrecht te gaan stelen, gedrag dat ze beiden nog nooit vertoond hebben.
Buiten moet Baldr ineens ook letterlijk overal geurvlaggen planten, terwijl ik hem dat eigenlijk allang afgeleerd heb.
Zodra ik zijn naam z eg barsten ze allebei in geblaf uit en schrikt Yoda zich weer dood.
Heel vervelend allemaal.

Geen opmerkingen: