woensdag 30 januari 2008

Fokker heeft vooral mensenkennis nodig

De nachtmerrie van iedere rechtgeaarde fokker is dat je je hond in handen van het soort mensen als de eigenaar van Yoda geeft.
Vandaar dat veel fokkers beweren dat ze je de hond leveren die bij jou aard past, alsof ze je karakter in een paar gesprekken kunnen doorgronden.
Ik dacht ut niet, hé!
De aard van mijn honden doorgronden in negen weken lukt mij nog wel, maar mensen die een puppy zien, zetten daar meestal hun zinnen zo op dat ze er niet voor terugdeinzen je iets op de mouw te spelden.
Met mannen kom ik er meestal wel uit wat voor vlees ik in de kuip heb, maar van vrouwen heb ik weinig sjoege.
Helaas waren alle belangstellenden voor mijn nest van de zwakke sekse, en mijn honden zijn in allemaal door gescheiden vrouwen meegenomen, op twee na, waarvan de een er een vriend op na hield en de ander een echtgenoot.
Een van die gescheiden vrouwen liet haar hondje stelen, die kwam uiteindelijk terecht bij een Duits echtpaar, dat echter onmiddelijk gingen scheiden.

Geen opmerkingen: