donderdag 31 januari 2008

Eeuwenlange mishandeling bezorgde Schapendoes zijn veerkracht

De bewoners der Lage Landen waren in de Middeleeuwen berucht om hun wreedheid jegens dieren, honden incluis.
Alleen degenen die ertegen konden bleven leven en dankzij hun genen herstelt Yoda zich op haast wonderbaarlijke wijze.
Vanavond zat hij ineens te blaffen toen ie alleen thuis gelaten was omdat ik de anderen uitliet.
Verder kwam hij ineens naast me zitten toen ik aan het computeren was, trok zich niks aan van het geblaf en gedreig van Baldr en wijkt niet meer van mijn zijde.
Baldr zat aan mijn andere zij en toen ik Yoda aaide sprong hij ineens omhoog en beet me gemeen hard in mijn oor.
Daarna kwam hij met een piepend speeltje hinderlijk aandacht trekken en tenslotte begon hij heel hard in mijn hand te bijten.
Ik heb ze samen uitgelaten en de enige waar ik mijn handen vol aan had was Baldr.
Yoda is een kop groter dan Baldr en in het bezit van een formidabel gebit dus Baldr speelt met zijn leven!

Geen opmerkingen: