zaterdag 10 maart 2018

O.H. valt Ben aan en bijt hem

Ziet Ben een hond, hoe ver weg ook, dan stormt hij er gelijk luid blaffend op af tot op een meter of twee en keert dan om. Wat normaal is voor Schapendoezen.
Ditmaal echter zag een jonge Oudduitse Herder Ben van vijftig meter ver, vliegt op hem af en bijt gelijk. Wat abnormaal is. Ben beet wel van zich af maar is geen vechter dus het gevecht bleef steken in wat hap- en holgedoe.
Ondertussen kreeg ik ruzie met de bazin van de OH, die beweerde dat hij Ben niet aanviel maar haar verdedigde. Na een tijdje was ik haar geouwehoer zat en liep weg, samen met een andere hondenuitlater die op ons geschreeuw afgekomen was en een praatje met me begon terwijl Ben bezig bleef met de O.H. en dat gekke wijf. Uiteindelijk kwam Ben me achterna maar waar ik verwacht had dat hij vervolgens tekeer zou gaan tegen de hond van de meeloper negeerde hij die geheel. De hond in kwestie besteedde ook geen enkele aandacht aan Ben, maar ik denk dat Ben hem vooral met rust liet omdat de hond al bij mij liep. Mensen vlakbij negeert hij immers ook compleet.


Geen opmerkingen: