dinsdag 9 mei 2017

Ben bezit enorme sprongkracht

Ben heeft heel krachtige achterpoten. Hij sprong zomaar uit stilstand bovenop deze twee meter hoge wal. Ik was gestopt omdat ik wilde gaan zitten en op hetzelfde moment dat ik richting die wal bewoog, sprong hij erop. De sprong was niet alleen heel hoog maar ook heel breed want tussen zijn afsprong en de wal lag ook nog een opgehoogde drempel van meer dan een halve meter hoog en breed.
Ben is ook een heel harde hond. Bij de afsprong wou hij via de drempelrand de grond bereiken maar dat ging mis zodat hij met zijn bek keihard op de grond kwakte. Ik verwachtte dat hij daardoor vergoed genezen zou zijn van dit soort grappen maar zodra hij overeind gekrabbeld was, sprong hij er nogmaals bovenop, bleef op mijn verzoek even staan voor de foto en stuiterde bij de afsprong nu wel keurig via de drempelrand op de grond.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Nu kan ik dus via blogspot jullie volgen! Fijn, dat hij een fijne plek gevonden heeft!

Tsjeard Aidoo zei

Ja, maar ik ben niet zo'n schrijver dus als je een tijd niks leest, hoef je je geen zorgen te maken. Overigens eeuwig zonde dat ze hem gecastreerd hebben want Ben is het soort Does dat wijlen Toepoel voor ogen had toen hij zijn opmerking over roestvrij stalen messen maakte. Wat Ben dus duidelijk niet is.