zondag 22 april 2012

Baldr blijft Teun mee uit wandelen willen nemen

Overdag wil Teun nog wel eens mee wandelen, mits ze al in de tuin is, want binnen blokkeert ze direct zodra ik mijn jas aandoe of haar aanlijn. Gelukkig wil ze sinds de buren een jonge kat gekocht hebben die steeds in mijn tuin zit wel vaker naar buiten om het beest te verjagen. In het donker wil ze echter niet naar buiten dus wacht ik met Baldr uitlaten tot ze in slaap gevallen is. Meestal slaapt ze binnen de kortste keren zo vast dat ze me niet hoort weggaan. Ik moet dan wel opletten dat Baldr haar niet gaat waarschuwen dat we weggaan, want hij went er nog steeds niet aan dat ze thuis blijft. Het vervelende is namelijk dat ze niet mee wil, maar wel gaat blaffen als ze merkt dat ze alleen is. Wat mijn buren niet op prijs stellen want de blaf van een Schapendoes is van de harde soort.  Meenemen  is echter geen oplossing want ze raakt overstuur als ik haar ga dwingen en begint zelfs weer te bijten, wat de reden was dat ik haar destijds in handen kreeg. Misschien heeft haar niet meer mee willen ook wel met terugkerend jeugdgedrag te maken, want tussen het 1e en 2e jaar van haar leven werd ze nooit uitgelaten omdat ze zo agressief was en de vorige eigenaar haar niet de baas kon. Die lieten haar op de stoep voor hun deur haar behoefte doen, wat nu ook wel weer gunstig uitpakt want daarom doet ze het nu zonder problemen in de tuin, wat Baldr nooit zal doen want voor hem is de tuin een deel van het huis.

Geen opmerkingen: