zaterdag 16 mei 2009

Derde training kc Kennemerland

Het blijkt dat we met acht grote honden zijn.
Althans tot nog toe dan.
Vervelende is dat de andere zeven nog echte beginners zijn, zodat we ten eerste oefeningen doen die we allang kunnen en ten tweede dat het heel lang duurt voor we weer aan de beurt zijn omdat de anderen alles steeds weer over moeten doen.
Baldr deed het helemaal niet goed meer, hij sloeg paaltjes over.
Verder zat hij weer de hele tijd naar het teefje te loeren.

woensdag 13 mei 2009

Blaf heeft betekenis voor honden

Bij Schapendoezen in elk geval, is mijn bevinding.
Dat viel me vandaag weer eens op, toen ik met Baldr in de tuin zat terwijl Teun in de keuken lag.
Eerst balfte Baldr tegen een hond die hij in de verte hoorde.
Toen ging Teun wel meeblaffen maar ze bleef liggen waar ze lag.
Maar toen Baldr tegen een kat blafte die hij in de tuin van de buurman zag, hoorde ik direct nagels krassen over het zeil en kwam Teun blaffend naar buiten stuiven en direct richting struiken hollen om te  gaan zoeken naar de kat.
Ik kan zelf trouwens ook aan het geblaf van mijn honden horen wat ze zien.

maandag 11 mei 2009

Baldrs vijfde wedstrijd

Dit was een thuiswedstrijd voor Baldr, want gehouden op het terrein van de kc Kennemerland.
Helaas leverde dit geen voordeel op.
Baldr liep wel foutloos, maar weer te langzaam.
Het scheelde steeds niet meer dan een paar seconden.
Probleem is dat ik zelf niet sneller kan, Baldr zelf kan natuurlijk veel sneller, maar volgt mij in het parcours en dus is mijn snelheid bepalend.
Veel honden lopen voor de handler uit en halen dan wel de limiet, maar die zijn dus anders getraind.

vrijdag 8 mei 2009

Tweede traning kc Kennemerland

Deze keer waren we met acht grote honden.
Op zich wel een aantal waarmee je genoeg aan je trekken komt, maar dat viel hier wel tegen door het lage nivo.
Elke cursist had viermaal zoveel tijd nodig als ik, dus Baldr stond zich weer vooral de hele tijd te vervelen.
Hij was ook vervelend want hij had alleen maar oog voor een teefje.
Maar de oefeningen gingen wel goed, al sprong hij alweer een latje af.

woensdag 6 mei 2009

Laatste training kc Gooi-Eemland

Voor Baldr dan, want de cursus loopt nog twee lessen door.
Baldr moet dan echter verstek laten gaan.
De training zelf ging wel goed, hij had geen problemen met de tunnel meer, dus waarom hij op de wedstrijd weigerde was niet te achterhalen.
Dat Baldr de dag er voor een wedstrijd had gelopen was hem niet aan te zien, hij was even enthousiast als altijd.

zaterdag 2 mei 2009

4e wedstrijd Baldr

De wedstrijd begon heel goed.
Baldr liep op het eerste parcours, de jumping, weer een Uitmuntend.
We kwamen ditmaal zelfs 5 seconden onder STP rond.
Verbazingwekkend vond ik het wel, want ik had gedacht dat we op de jumping nooit de STP zouden kunnen halen omdat die altijd scherper is dat de STP van het vast parcours en ik die al nauwelijks haal.
Maar daarna ging het op het vast parcours helemaal mis.
Baldr weigerde tweemaal de tunnel.
Daar had ik zo de balen van dat ik het derde onderdeel niet meer gedaan heb.
Voordeel daarvan was dat ik om vier uur al weer thuis was, in plaats van na zevenen.

vrijdag 1 mei 2009

3e wedstrijd Baldr

De wedstrijd begon slecht doordat Baldr op het eerste onderdeel direct een latje afwierp, wat hij anders nooit doet.
De wedstrijd eindigde ook slecht doordat Baldr bij het derde onderdeel bijna op het eind een fout op een sprong maakte.
Hij sprong namelijk niet over de sprong zelf maar over de zijvleugel.
Waar hij niks aan kon doen omdat we nooit trainen met sprongen met zijvleugels.
Baldr springt altijd over de sprong die het dichtst bij mij is en doordat ik zelf natuurlijk om de vleugel heen moest lopen dacht hij dat die vleugel de sprong was.
Maar de dag is toch nog heel geslaagd geworden daar Baldr op het tweede onderdeel, het vast parcours, zijn eerste Uitmuntend liep door foutloos binnen de standaard parcours tijd rond te komen.
Het VP is het moeilijkste onderdeel!