maandag 4 februari 2008

Voordelen van fokken met een lange termijnplanning

Is dat ik mijn plannen altijd aan de situatie kan aanpassen.
Met twee zulke mooi reuen kan ik eerst een paar jaar koppelklasses lopen, en het nog te verwerven volgende fokteefje gewoon een generatie opschuiven, door niet het kind van Amiro en Thaïle te nemen, maar te wachten op de kinderen daarvan, waarbij ik weer de reukeus kan beïnvloeden.
Dat geeft weer minstens vijf jaar extra!
En het kost nog twee jaar voordat Yoda's vacht weer de normale lengte heeft verkregen.
Wat weer meer dan voldoende tijd geeft om hem ringklaar te maken.
Een en ander gaat me zoveel tijd kosten dat ik mjn baan als bibliothecaris eraan geegeven heb.
Als rechtgeaarde Schapendoes moet Yoda natuurlijk ook agility gaan beoefenen en ik moet Baldr uiteraard ook blijven trainen.

Geen opmerkingen: