zaterdag 16 februari 2008

Instinct sterker dan mijn wil

Ondertussen zit ik al vier dagen met vechtende reuen.
Normaliter is het vechten over zodra duidelijk is wie de sterkste is, in dit geval Yoda, maar Baldrs instinct dwingt hem steeds opnieuw tot de aanval, ook al legt hij het telkens lelijk af.
Baldr heeft de aangeboren drang tot het nemen van initiatief, wat natuurlijk een raszuivere Schapendoeseigenschap is.
Daarvan werd namelijk niet verwacht dat ze bevelen van de baas afwachten, maar juist aangaven wat de baas doen moest.
Ik ga nu maar proberen Baldr zo stevig te corrigeren op het moment dat hij weer ruzie gaat zoeken dat hij het voortaan uit zijn hoofd laat.
Het risiko is natuurlijk wel dat hij zijn band met mij daardoor verbreekt, maar het is nu eenmaal niet anders.
Probleem is dat Baldr niet naar een ander kan omdat het zo'n lastpak is, daarom heb ik hem indertijd ook aangehouden.

Geen opmerkingen: