maandag 11 februari 2008

Schapendoezen zijn en blijven straathonden 2

Schapendoezen stammen af van de vroeger algemeen in Holland voorkomende straat- en dorpshond en aangezien onze honden afstammen van wolven die van menselijk afval leefden zijn, kun je stellen dat schapendoezen nog het dichtst bij hun wilde voorouders staan.
In elk geval kunnen ze het niet nalaten van de straat te eten.
Hetzelfde brood dat ze versmaden in de keuken moeten en zullen ze opvreten als ik het om aan de ganzen te voeren in het gras gooi.
Normaal zijn ze als de dood voor ganzen, maar zodra er brood ligt hebben ze geen boodschap mee aan ze en zien ze alleen dat brood nog maar.
Ik voer de ganzen elke dag en elke dag moet ik ze weer verbieden het brood te veroveren.
Als ik ze hun gang laten gaan vreten ze zich er rond van terwijl ze het thuis echt versmaden, zelfs al besmeer ik ze met worst.

Geen opmerkingen: