woensdag 29 augustus 2018

Bens onbegrijpelijke gedrag

Al mijn vorige Doezen maakten net als Ben van het wandelen een soort kroegentocht: van de ene favoriete tewatergang naar de volgende, soms slechts enkele tientallen meters verder, soms een paar honderd. Uiteraard kies ik, sinds ik in de jaren tachtig deze drang tot pootjebaden waarnam bij mijn eerste Schapendoes, mijn routes ook zo dat ze wat dat betreft volop aan hun trekken kunnen komen.

Dat Ben dat ook doet, verbaast me dus in het geheel niet, ook al lijkt dit in tegenspraak met zijn vermeende afstamming van heideschapen hoedende herdershond. Wat Ben doet, is echter volkomen nieuw voor mij want hoewel ik de mijne allemaal had leren zwemmen, bleven ze tijdens het wandelen nooit langer in zo'n plas plakken dan nodig was om hun vacht nat te maken.

Ben ploeterde echter al vijftien minuten zo in het water rond voordat ik het eerste filmpje maakte en de plek van het tweede filmpje is slechts 50 meter van die van de eerste en ook die begon ik pas na een kwartier.
Ik snap echt niet waar hij mee bezig is daar.
Het lijkt wel of hij een bevel mijnerzijds verwacht maar ik zou niet weten welk.



Geen opmerkingen: