maandag 27 augustus 2018

Ben aan lager wal

Bens instinct doet hem speuren naar de diertjes die hier vroeger langs waterkanten leefden maar nu allang niet meer doordat de moderne beheersmethoden ze uitgeroeid hebben.
Gelukkig ligt de waterspiegel een stuk lager dan de weg zodat ik niet steeds hoef rond te kijken of er niks aankomt dat hij zou kunnen aanvallen, want dat is nog steeds zijn favoriete hobby.

Sinds ik hier woon, heeft hij toch alweer 1 blinde dwars door zijn hand gebeten, 1 elfjarige rolschaatster in haar knieholte en 1 evenoude jongen die net uit school kwam in zijn bovenarm. Ik heb er bij de afhandeling van e.e.a. steeds op gewezen dat men het kon doorgeven aan het meldpunt bijtincidenten.

Laatst kreeg ik twee politieagentes aan de deur, die kwamen vragen of ik de hond wel de baas was en toen ik ze dat bewezen had, waren ze tevreden, hoewel ik geen doekjes om zijn gevaarlijke karakter gewonden had.

Gelukkig is de schoolvakantie voorbij zodat de kans op ongelukken weer flink verminderd is.


Geen opmerkingen: