dinsdag 18 maart 2008

Dagelijks vingerkammen onmisbaar

Dat merkte ik weer eens nadat ik Teun een paar weken niet had kunnen kammen doordat er dan steeds ruzie tussen haar en Yoda uitbrak.
Maar ineens viel het me op dat ze haar rechtervoorpoot niet meer gebruikte.
Bleken da haren van de voorpoot samengeklit te zijn met de haren op haar buik, waardoor ze haar poot niet meer strekken kon.
Haar haren waren in elkaar verward geraakt, zoals alles wat in het haar terecht komt erin verward raakt.
Het is een soort wurghaar, ik heb er zelfs al slakken en wormen uitgepeuterd, en het gevaarlijkste zijn wel de bijen.
Daarom happen ze er altijd naar, denk ik.
Met Teun heb ik zelfs al meegemaakt dat de nagels van haar achterpoot in een klit aan haar voorpoot vastgehaakt zat, terwijl ik de vacht toch regelmatig op klitten navlooi.

Geen opmerkingen: