vrijdag 16 maart 2012

Los wandelen door de Grote Houtstraat en verder

Nu de tuindeuren weer de hele dag open kunnen, neem ik Teun voortaan alleen nog maar voor korte wandellingetjes mee. Weliswaar moeten oude Schapendoezen de hele dag in beweging blijven, want ze verstrammen  als ze teveel gaan liggen slapen , maar daar hoef ik bij Teun niet voor te vrezen, die loopt de hele dag door huis en tuin rond, wat ze afwisselt met lange peinsperiodes. Ze komt ook dagelijks nog meermaals met een tennisbal aanzetten, die ze dan naar mijn hoofd slingert om mijn aandacht te trekken.
Met Baldr alleen mee kan ik me veel meer permitteren. Vanochtend los door de drukste winkelstraat van Haarlem gelopen, met Baldr een meter of tien voor me, zwalkend van de ene naar de andere kant, elke openstaande winkeldeur in lopend, waarna hij omdraaide om te kijken of ik  volgen zou, om vervolgens op naar de volgende te gaan. Heel leuk om het commentaar op een loslopende Schapendoes te horen. Omdat ik achter hem aanloop hoor ik ze  vaak tegen elkaar zeggen hoe mooi ze hem vinden. Veel mensen probeerden ook in te schatten of hijbij iemand hoorde en aangezien ik dat niet laat merken en Baldr ook niet, probeerden ze hem vervolgens mee te lokken.  Niemand pakte zijn mobieltje om bevoegde instanties te alarmeren. Ook winkeliers die voorin hun winkel waren,  reageerden  enthousiast op hem. en een aantal buitenlanders, waaronder een paar Japanners stonden hem zelfs heel lang na te kijken, met hun mobieltjes naar hem wijzend, druk pratend. Als ze dachten een in Japan onbekend ras gekiekt te hebben, vergissen ze zich echter want er zijn al Schapendoezen naar Japan geèxporteerd. 
Uiteraard had ik hem eerst uitvoerig de tijd gegeven alles wat hem dwars zat kwijt te raken in het Frederikspark.

Geen opmerkingen: