vrijdag 18 april 2008

Sommige Schapendoezen kunnen niet zwemmen

Althans, niet uit zichzelf.
Die moet je het leren en daarna kunnen ze dus wel zwemmen.
Al mijn Schapendoezen lopen graag het water in en gaan er zelfs in liggen, maar echt zwemmen doen er maar een paar uit zichzelf.
Yoda blijkt daar niet toe te behoren, terwijl zowel zijn vader Tjalfi als zijn moeder Wabbes zwemmers van nature zijn.
Wabbes duikt zelfs dingen van de bodem op.
Tot nog toe was me dat niet opgevallen, maar van de week liep ik langs het Spaarne te wandelen toen ik Yoda ineens kwijt was.
bleek hij in het Spaarne te zijn gesprongen op een plek waar het te diep was.
ik kon hem niet zien omdat hij niet zwom maar met zijn achterpoten grond probeerde te bereiken, met als gevolg dat alleen zijn neus nog maar boven water kwam en hoewel de walkant maar 20 cm hoger dan het water was, zag ik hem niet doordat hij er vlak tegenaan stond.
Gelukkig had ik dit al eerder mee gemaakt zodat ik direct naar de waterkant liep toen ik hem miste en langs de walkant keek, anders was ie vast verzopen.

Geen opmerkingen: